این روزها مصرف میوه های خشک طرفداران زیادی پیدا کرده است زیرا طبیعی و ارگانیک هستند و در تمام فصول سال در دسترس هستند و همچنین حاوی مواد نگهدارنده نیستند. از جمله این میوه های خشک می توان به توت سفید خشک اشاره کرد. توت خشک حاوی ویتامین های مختلف تانن فیبر نمک های معدنی ضد اکسیدان و سقز. این می تواند مورد استفاده قرار گیرد برای درمان بسیاری از بیماری ها مانند سرماخوردگی کم خونی تصفیه کبد استما پاکسازی معده و مرطوب مغز. در افراد دیابتی جایگزین خوبی برای قند است و فشار خون را کاهش می دهد. با توجه به مزایای فراوان تقاضا برای خرید زیاد است و به عنوان تولیدکننده این محصول در بسته بندی کاملا بهداشتی و مناسب از طرق مختلف بصورت حضوری و انلاین در اختیار مشتریان قرار می دهیم.

توت خشک سفید

بیشتر افراد به دلایل مختلف دیابت دارند و نباید از قند زیادی استفاده کنند بنابراین می توانند از توت خشک سفید استفاده کنند زیرا باعث می شود فروکتوز خون کندتر جذب شود به همین دلیل گزینه خوبی برای استفاده به جای قند است. امروزه با افزایش مصرف این میوه روشهای مختلفی برای خشک کردن ان ازجمله خشک کردن با نور خورشید و خشک کردن با دستگاه خشک کن میوه با استفاده از اجاق مایکروویو و استفاده از اجاق گاز پیشنهاد شده است. البته در روش سنتی توت ها زیر نور خورشید خشک می شوند و در این روش قبل از خشک شدن یک توت خوب و کاملا رسیده و بدون لکه های سیاه باید جدا شود و خوب شسته شود و در فضایی با جریان هوا در زیر نور خورشید قرار گیرد. پارچه را پهن کنید تا خشک شود. بعد از 3 تا 4 روز باید در سایه بماند تا ظرف یک هفته کاملا خشک شود.

توت خشک حبه ای

مزایای زیادی برای استفاده از توت خشک گزارش شده است. بسیاری از مواد ارگانیک و معدنی در توت خشک وجود دارد که قسمت های مختلف بدن را تقویت می کند. از جمله خواص این ماده این است که از رسوب چربی در وریدها جلوگیری کرده و از سکته مغزی جلوگیری می کند و به دلیل وجود فیبر از افزایش فشار خون جلوگیری می کند.

توت خشک رسمی

این محصول در کشور ما به مقدار زیاد تولید می شود و قیمت این محصول بر اساس کیفیت متفاوت است. قیمت انواع توت خشک رسمی به میزان شیرینی، سبکی رنگ، خشکی و نرمی رطوبت رایگان، اندازه، منطقه ای که رشد کرده است و روش ذخیره سازی این میوه بستگی دارد.

توت سیاه خشک شده

میوه خشک دیگری که توسط طب سنتی توصیه می شود شاه توت خشک است که خواص زیادی دارد. طعم ترش و شیرینی دارد و سرشار از ویتامین ها و موادی است که بدن را تقویت می کند. این کلسیم پتاسیم و منیزیم که باعث می شود استخوان قوی شود و به دلیل وجود فولات در توت خشک برای زنان باردار مفید است زیرا به رشد خوب سلول های جنین کمک می کند و از نقص اندام رنج نمی برد.

توت سفید خشک عمده

با توجه به اینکه توت سفید در کشور ما به خوبی کار می کند این محصول به صورت خشک تولید می شود و عمدتا در بازار به فروش می رسد و خریداران زیادی دارد. خوردن این باعث افزایش زندگی انسان حذف حساسیت فصلی تقویت بینایی و شنوایی می شود. اگرچه این توت طعم شیرینی دارد اما باعث چاقی و اضافه وزن نمی شود اما به دلیل محتوای فیبر باعث کاهش اشتها و میل به غذا خوردن می شود و در نتیجه باعث کاهش وزن می شود. البته کسانی که خوی گرم دارند باید از خوردن آن خودداری کنند و در صورت استفاده باید شربت سنجابین بخورند.

توت خشک قرمز

توت قرمز از جمله میوه هایی است که در تابستان استفاده می شود. زیرا خشک شده و برای یک فصل استفاده می شود سرشار از مواد معدنی است ضد اکسیدان ها و ویتامین ها. علاوه بر میوه توت حتی از برگهایش برای درمان بسیاری از بیماری ها نیز استفاده می شود.

توت خشک خانگی

روش های مختلفی برای خشک کردن توت وجود دارد و یکی از این روش ها استفاده از روش خانگی است. در این روش باید از توت هایی که رسیده و نرم هستند استفاده شود. نباید شسته شود و فقط شاخ و برگ باید از بین برود و سپس در معرض نور خورشید قرار گیرد تا گرد و غبار توسط باد بر روی او نشود. باید در هوا خشک شود تا رطوبت کمتر از 60 درصد باشد تا سریعتر خشک شود زیرا اگر زمان خشک شدن طولانی شود عواملی مانند حشرات پرندگان و گرد و غبار کیفیت این محصول را کاهش می دهد. در روش خانگی به دلیل خشک شدن طولانی توت رنگ توت سیاه می شود تا جلوگیری شود باید مقداری شیره لیمو به توت اضافه کنید. توت ها را می توان در فر نیز خشک کرد. برای این کار کاغذ روغنی را در سینی فر می ریزیم و توت ها را می ریزیم تا از یکدیگر دور شوند. دمای فر را روی 70 تا 80 درجه تنظیم کرده و سپس سینی را به مدت نیم ساعت قرار دهید.

توت ها را در یک ظرف شیشه ای بریزید و درب ظرف را باز بگذارید تا رطوبت کاملا از بین برود. این کار چند روز طول می کشد و در این مدت ظرف باید خوب تکان داده شود و سپس درب ظرف را می بندیم. در قدیم از گیاه خار شتر برای این منظور استفاده می کردند به گونه ای که گیاه را زیر درخت توت قرار می دادند تا توت رویش بیفتد و به او چسبیده و سپس در هوا قرار داده می شد تا خشک شود. مزیت این روش این است که توت ها بدون استفاده از دست روی خار قرار می گیرند و خشک می شوند و پرندگان به دلیل وجود خار نمی توانند به این ماده دسترسی پیدا کنند. بعد از خشک شدن توت ها بوته ها را روی پارچه تکان می دهند تا جدا شوند. برای حفظ کیفیت توت خشک بهتر است در یخچال نگهداری شود. با توجه به طرفداران فراوان این محصول را با استفاده از روش های کاملا بهداشتی با کیفیت عالی تولید کرده و به صورت بسته بندی شده در اختیار مشتریان قرار می دهیم.

این مطلب چه اندازه برایتان مفید بوده است؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی: 0

برای اولین بار رای بده 👋

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *