توزیع انواع توت خشک سفید

انواع توت سفید میوه ای شیرین و بسیار خوشمزه است که به شکل توت تازه یا توت خشک سفید مصرف می شود. توت خشک سفید نیز مانند هر میوه خشک دیگری دارای فواید بی شماری برای بدن است که در این مقاله قصد داریم در مورد آن گفت و گو کنیم. برای آشنایی بیشتر با فواید و خصوصیات میوه خشک درخت توت تا انتها با ما همراه باشید. بسیاری از مردم از فواید بی شمار این میوه شیرین بی اطلاع هستند و به آن توجهی ندارند.

توزیع انواع توت خشک سفید

خواص بی نظیر توت خشک برای بدن

خواص بی نظیر توت خشک برای بدن

توت سفید میوه ای تابستانه است که مزه ای شیرین و دلچسب دارد. این میوه را در مقابل آفتاب قرار می دهند تا خشک شده و توت خشک شده سفید بدست آید. توت سفید خشک شده هم بسیار شیرین است و می تواند یک میان وعده مغذی و مفید باشد. توت سفید در هر صورت یک میوه غنی از بتا کاروتن ، آلفا کاروتن ،لوتئین ، زاکسانتین ، کلسیم و فلاونوئیدهاست.

توت خشک سفید جز خشکباری است که اگر به عنوان یک میان وعده مصرف شود می تواند برای سلامت بدن بسیار مفید باشد. از جمله فواید توت خشک سفید برای بدن :

  • کاهش قندخون و مفید برای دیابت : میزان فیبر موجود در توت خشک به کاهش قند خون در بدن افراد دارای دیابت نوع 2 کمک می کند.
  • مفید برای کبد چرب : آنتوسیانین در توت خشک برای درمان بیماری های کبدی مثل هپاتیت و کبد چرب و همچنین پاکسازی کبد بسیار مفید است.
  • پیشگیری و درمان سرماخوردگی با مصرف توت خشک : توت خشک مقدار قابل توجهی ویتامین c دارد که برای تقویت سیستم ایمنی و درمان سرماخوردگی بسیار مفید است.
  • پیشگیری و درمان یبوست : فیبر بالای توت خشک باعث افزایش دفع مدفوع و همچنین بهبود حرکت روده ها می شود و می تواند یبوست را درمان و از بروز آن جلوگیری کند.
  • کمک به درمان کم خونی و آنمی : مقدار بالای آهن موجود در توت خشک خصوصا توت سفید باعث بالا رفتن مقدار گلبول های قرمز خون و در نتیجه آن درمان کم خونی و آنمی می شود.

با توجه به فوایدی که گفته شد بسیار توصیه می شود که سعی کنید توت خشک را جایگزین بسیاری از تنقلاتی کنید که در میان وعده استفاده می شود . خصوصا افرادی که دارای مشکل دیابت هستند بهتر است از توت خشک بجای قند در کنار نوشیدنی هایی مانند چای استفاده شود.

خواص مصرف توت خشک به صورت ناشتا

خواص مصرف توت خشک به صورت ناشتا

توت خشک به دلیل داشتن فیبر بالا ، مواد معدنی و انواع ویتامین ها بسیار مفید است و خوردن آن بسیار توصیه می شود. در طب سنتی طبیبان زمان مناسب برای مصرف توت خشک و بهره بردن از خواص آن را صبح ناشتا می دانند و براین باورند که خوردن توت خشک به صورت ناشتا باعث جذب بیشتر ویتامین ها می شود.

در طب سنتی توت خشک طبیعتی گرم و خشک دارد و برای خونسازی در بدن بسیار مفید است. علاوه بر خونسازی توت خشک برای کاهش ابتلا به سرطان ، درمان حساسیت ها، تقویت کلیه وکبد و بسیاری بیماری های دیگر موثر است. در فصل امتحانات نیز برای افزایش تمرکز و تقویت حافظه مصرف توت خشک توصیه می شود.

برای بهره بردن از فواید توت خشک و جذب بهتر ویتامین های آن بهتر است توت خشک را 3 بار در هفته به صورت ناشتا مصرف کنید. توت خشک یک منبع کامل برای پروتئین های مورد نیاز بدن است و یک جایگزین بسیار خوب بجای قند در کنار چای برای افراد دیابتی است.

دلیل دیگری که توصیه شده توت خشک را ناشتا میل کنید این است که با معده خالی توت خشک زودتر هضم میشود . اگر توت خشک را روی غذاهای سنگین میل کنید هضم آن مشکل می شود و در شکم و روده تولید نفخ می کند.

فروش فوق العاده انواع توت خشک سفید

فروش فوق العاده انواع توت خشک سفید

در بازار خشکبار انواع توت سفید خشک عرضه می شود و تنوع نسبتا بالایی دارد . این تنوع هم به نوع توت خشک سفید مربوط می شود و هم به دسته بندی بر اساس کیفیت توت خشک .در بازار خشکبار ایران انواع توت خشک سفید وجود دارد از جمله :

  • توت خشک هراتی
  • توت خشک یزدی
  • توت خشک بیرجندی
  • توت خشک کردی
  • توت خشک نقلی
  • توت خشک رسمی طرقبه

همه این توت خشک ها با قیمت های متفاوت در بازار خرید و فروش می شوند و هر کدام طبقه بندی جدایی بر اساس کیفیت نیز دارند. در بین همه ی آنها توت خشک رسمی کیفیت بهتر و قیمت بالاتری هم نسبت به بقیه دارد.

قیمت توت خشک سفید با توجه به اینکه از چه گونه ای است و چه کیفیتی دارد تعیین می شود. هنگام خرید توت خشک سفید اگر به چند نکته دقت کنید می توانید توت خشک با کیفیتی را خریداری کنید :

  1. توت خشک سفید باید رنگ روشنی داشته باشد و آن نشانه تازگی توت خشک است.
  2. توت خشک باید مقداری نرم باشد اگر کاملا خشک باشد و سفت نشان از کهنگی است.
  3. باید توت خشک درشت باشد این نکته نشان از کیفیت آن و رسیده بودن توت است.
  4. شیرین و خشک طعم باشد . هرچه توت رسیده تر باشد شیرین تر است.
  5. دانه های ریز توت باید بهم چسبیده باشند.

اگر نکات گفته شده را در هنگام خرید توت خشک رعایت کنید و به آن دقت کنید می توانید خریدی مطمئن و خوب داشته باشید. انواع توت خشک را در بازار خشکبار به صورت توت خشک کیلویی و توت خشک بسته بندی شده عرضه می کنند.

این نکات را هنگامی می توانید رعایت کنید که توت خشک کیلویی می خرید اما اگر توت خشک بسته می خرید سعی کنید از جاهای مطمئن و از فروشندگان قابل اعتماد خرید کنید.

خرید اسان انواع توت خشک سفید

خرید اسان انواع توت خشک سفید

با توجه به خواصی که توت خشک سفید دارد و فواید بیشمار آن برای بدن توصیه می شود آن را در تغذیه خود جای دهید. توت خشک را می توانید از انواع فروشگاه های خشکبار تهیه کنید . توت خشک را هم می توان به صورت کیلویی خریداری کرد و هم به شکل بسته بندی شده.

برای خرید آسان و راحت توت خشک می توانید به فروشگاه های معتبر اینترنتی مراجعه کنید و توت خشک را سفارش دهید. یا اینکه به صورت حضوری به بازار رفته و این میوه خشک و خوش طعم را خریداری کنید . در مصرف توت خشک نیز مانند هر میوه و خوراکی دیگری باید اعتدال رعایت شود و با اینکه فواید زیادی دارد اما در مصرف آن نباید زیاده روی کرد.

این مطلب چه اندازه برایتان مفید بوده است؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی: 0

برای اولین بار رای بده 👋

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *