انواع توت خشک خانگی، شیرین و درعین حال بدون قند اضافی می باشد و افراد مبتلا به دیابت می توانند از آن به جای قند استفاده کنند. توت خشک خاصیت آنتی اکسیدانی دارد و از آنجائیکه حاوی مقدار زیادی آب، کربوهیدرات، و ویتامین ها می باشد مکمل غذایی محسوب و موجب سلامت دستگاه گوارش و تقویت معده، پیشگیری از سرطان به ویژه سرطان روده ی بزرگ و همچنین جلوگیری از سمی شدن سلولی می گردد. توت خشک به دلیل دارا بودن ریز مغذی ها و کاروتنوئیدها باعث افزایش حجم خون نیز می شود.

فروشنده انواع توت خشک خانگی درجه یک

بهترین روش برای تولید توت خشک خانگی اعلا

بهترین روش برای تولید توت خشک خانگی اعلا خشک کردن توت، روش مناسبی برای محافظت از طعم آن و استفاده به عنوان میان وعده در فصولی که دسترسی به توت تازه امکان ندارد، می باشد. بهترین روش برای خشک کردن توت درمنزل و به صورت سنتی، خشک کردن آن در آفتاب است که در این شیوه توت ها به مدت چند روز درمعرض نور آفتاب قرار می گیرند. مراحل تولید توت خشک سنتی به شرح ذیل می باشد:

جهت شروع فرآیند خشک کردن توت، دمای هوا و رطوبت آن را درنظر می گیریم و از اینکه هوا در طول این فرآیند گرم و آقتابی و بدون وزش باد باشد و همچنین رطوبت هوا کمتر از ۶۰ درصد باشد اطمینان حاصل می کنیم زیرا این کار چند روز زمان می برد، بنابراین هوای صاف و مساعد برای چند روز متوالی ضروری است. در ابتدا توت ها را داخل صافی قرار می دهیم و آب را به صورت ملایم از روی آن ها عبور می دهیم تا از تمیزی آن ها مطمئن شویم.

توت ها را روی سینی توری استیل ضد زنگ، پلاستیکی و یا فایبرگلاس با روکش تفلون قرار می دهیم و آن ها را با کمی فاصله به صورتی که روی هم قرار نگیرند روی توری چیده و سینی توت ها را روی دو عدد آجر می گذاریم تا از زمین فاصله بگیرد و جهت محافظت از نفوذ حشرات و تمیز ماندن توت ها بر روی آن یک توری نازک می اندازیم و زیر نور آفتاب قرار می دهیم. قرار دادن سینی بر روی آجرها سبب جریان یافتن بهتر هوا و سریعتر خشک شدن توت ها می شود.

برای سرعت بخشیدن به روند خشک شدن توت ها در زیر سینی یک ورقه آلومینیوم یا قلع قرار می دهیم. از آنجائیکه هوای خنک شب می تواند توت ها را دوباره مرطوب کند، سینی را هنگام شب در جای سرپوشیده می گذاریم. هر روز چند بار به توت ها سر می زنیم و درصورت مشاهده ی خرابی بعضی از آنها را جمع آوری می کنیم. توت ها را به مدت سه روز در آقتاب می گذاریم تا به صورت نیمه خشک دربیاید و در ادامه توت های نیمه خشک را جهت جلوگیری از سیاه شدن به مدت چهار روز به سایه انتقال می دهیم تا کاملاً خشک شوند.

توت های خشک شده را جهت نگهداری طولانی مدت می توان در ظروف مناسب مانند ظروف شیشه ای ریخته و در جای خشک و خنک و همچنین یخچال و یا فریزر برای مصارف بعدی قرار داد.

فواید مصرف توت خشک خانگی برای پیشگیری از سرماخوردگی

فواید مصرف توت خشک خانگی برای پیشگیری از سرماخوردگی توت خشک خانگی طعم طبیعی شیرینی دارد و فاقد قند اضافه می باشد. توت خشک پر خاصیت و پر کالری است و طبع گرم و مرطوب دارد که بهترین طبع برای بدن می باشد و به همین دلیل مناسب ریه ها، خشکی و خش خش صدا و سرماخوردگی های مزمن است. یک فنجان توت خشک معادل صد گرم، به میزان ۶۰ کالری انرژي دارد.

توت خشک حاوی فلاونوئید (FLAVONOID) است که خاصیت آنتی اکسیدانی، ضد التهاب و ضد ویروسی دارد و دارای ویتامین هایی مانند ویتامین ث و مواد معدنی شامل آهن و کلسیم و همچنین پروتئین می باشد و موجب تقویت سیستم ایمنی بدن شده و برای پیشگیری و درمان بیماری هایی مانند سرماخوردگی، آنفلونزا و سرفه بسیار مفید است.

وجود آلکالوئید (ALCALOID) در توت سفید باعث فعال شدن ماکروفاژها که گونه ای از گلبول سفید هستند و باعث تقویت دستگاه ایمنی بدن می شوند نیز در پیشگیری از ابتلا به بیماری سرماخوردگی مفید فایده می باشد. با توجه به اینکه توت خشک دارای قند طبیعی است توصیه می گردد در رژیم غذایی سالم جایگزین قند و شکر مصنوعی گردد.

توت خشک خانگی حاوی مقدار زیادی ویتامین ث است و در نتیجه استفاده از آن در میان وعده های فصول سرد سال معادل خوردن پرتقال و دم نوش هایی مانند چای زنجبیل و لیمو در پیشگیری و درمان بیماریهای رایج این فصول مانند سرماخوردگی و آنفلونزا مثمرثمر می باشد. درمقایسه با سایر توت ها، توت سفید خشک خانگی از میزان بیشتری آهن و پروتئين برخوردار می باشد.

تولید کننده انواع توت خشک خانگی درجه یک

تولید کننده انواع توت خشک خانگی درجه یک توت خشک خانگی در شهرهای مختلف ایران تولید می شود. اعلاء ترین و با کیفیت ترین توت خشک در مناطق کوهستانی با آب و هوای معتدل قابل بهره برداری است. در استان تهران منطقه ی کن به تولید توت سفید با کیفیت عالی مشهور می باشد و استان های آ‌ذربایجان غربی و شرقی و مناطقی مانند جاده چالوس قابلیت تولید توت سفید با کیفیت خوب و مناسب را دارا می باشند و شهر کرج جزو بزرگترین تولیدکنندگان توت خشک در ایران است.

فروش توت خشک به صورت عمده در اکثر مناطق مختلف کشور صورت می پذیرد و به کمک اینترنت امکان دستیابی به تولید کنندگان این محصول وجود دارد.

پخش عمده توت خشک خانگی درجه یک

پخش عمده توت خشک خانگی درجه یک فروش توت خشک خانگی توسط تولید کنندگانی که مشتری محور می باشند و رضایت خریدار برای ایشان از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد امکانپذیر است. توت خشک خانگی را باید از مراکز و فروشگاه هایی که معتبر هستند خریداری کرد. عرضه ی توت خشک خانگی درجه یک با کیفیت عالی و قیمت مناسب و ارزان در کلیه ی شهرهای کشورمان صورت می پذیرد. به منظور خرید محصول فوق الذکر می توان از نمایندگی های فروش این محصول، آن را به راحتی و خیالی آسوده خریداری نمود.

جهت خرید توت خشک باکیفیت عالی و با نازلترین و ایده آلترین قیمت، مناسب ترین روش استفاده از نظرات کارشناسان و مشاورین متخصص در این حوزه می باشد. درصورت عدم دسترسی به متخصصان و مشاوران کاربلد برای کسب اطلاع از کیفیت و قیمت، می توان با جست و جو در اینترنت و با استفاده از سایت های معتبر به ویژه سایت شرکت های فعال در توزیع و عرضه ی توت خشک خانگی درجه یک، این محصول را به دو صورت عمده و جزئی خریداری نمود.

این مطلب چه اندازه برایتان مفید بوده است؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی: 0

برای اولین بار رای بده 👋

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *