یکی از میوه های خوشمزه و جذاب توت سفید است که در حالت خشک شده طرفداران زیادی دارد و قیمت مناسبی دارد. ممکن است برای شما جالب باشد که توت از درخت توت تهیه می شود و بوته ای مانند تمشک ندارد اما از نظر ظاهری این دو میوه خوشمزه کمی شبیه به هم هستند. همانطور که می دانید میوه توت را می توان در بسیاری از رنگ پیدا نمود اما رنگ های اساسی میوه توت زمانی که رسیده باشد شامل سفید سبز قرمز و سیاه می باشد.

اگر می خواهیم در مورد ریشه درخت توت و میوه صحبت کنیم باید بگوییم که منشا این میوه خوشمزه به کشورهای عربی و ایران برمی گردد. جالب است بدانید که میوه شیره توت انواع مختلفی دارد که برخی خوراکی نیستند و میوه توت که در اسیا و خاورمیانه رشد می کند که شامل کشورهای عربی و ایران می شود یکی از گونه هایی است که می تواند مصرف شود. یکی از خوشمزه ترین توت های موجود در بازار توت سفید است و گذشته این توت نیز به ایران و شهرهای ایران برمی گردد و همانطور که از نامش پیداست این میوه هنگام رسیدن سفید است و خواص درمانی زیادی برای سلامتی دارد.

توت سفید خشک

یکی از دلایل خشک شدن توت سفید این است که ماندگاری توت تازه بسیار کوتاه است و بعد از مدتی خراب می شود اما اگر خشک کنید می توانید برای مدت طولانی نگه دارید و از آن استفاده کنید. توت سفید بدون دانه است و به راحتی قابل خوردن است بنابراین می توانید مقدار قابل توجهی از این ماده را در یک لقمه مصرف کنید. توت سفید به دلیل مقدار زیاد شکر طعم بسیار شیرینی دارد و بافتی مانند کارامل شیرین و خوشمزه دارد. در مورد روند خشک کردن توت سفید باید گفت که توت سفید بیشتر به طور طبیعی و روی درخت خشک می شود و در مورد توت سیاه اینگونه نیست زیرا توت سیاه اغلب به صورت مکانیکی و مصنوعی خشک می شود یعنی با دستگاه خشک می شوند. هنگام خرید توت سفید و انجیر خشک باید به این نکته توجه داشته باشید که توت سفید خشک شده ای که خریداری می کنید شیرینی زیادی دارد. دلیل اینکه توت سفید خشک شده ای که خریداری می کنیم باید شیرین باشد این است که توت سفید خشک شده که به طور طبیعی خشک می شود و روی درخت مواد مغذی خود را حفظ می کند بنابراین طعم شیرینی دارد.

اما توت سفید که به طور مصنوعی با دستگاه خشک می شود اغلب طعم کمی دارد و دلیل این امر این است که در طی فرایند خشک کردن توت سفید توسط دستگاه بیشتر مواد مغذی موجود در این میوه از بین می رود و در نتیجه شیرینی خود را از دست می دهد. بنابراین اگر می خواهید مواد مغذی موجود در توت را دریافت کنید سعی کنید اگر توت خشک می خورید شیرین کنید. انواع توت ها بسیار مغذی هستند بنابراین ما قصد داریم به برخی از حقایق تغذیه ای در مورد توت های سفید خشک بپردازیم تا به شما در کسب اطلاعات بیشتر در مورد این میوه خاص کمک کنیم. در هر 100 گرم توت سفید خشک بین 250 تا 320 کیلوکالری وجود دارد بنابراین ارزش غذایی توت خشک بسیار زیاد است. همچنین 100 گرم توت سفید خشک حاوی 3 تا 10 گرم پروتیین و 2 گرم چربی است و محتوای کربوهیدرات توت سفید خشک بین 70 تا 80 گرم است. توت سفید خشک حاوی ویتامین هایی مانند ویتامین و ج و همچنین حاوی مواد مغذی مانند کلسیم اهن سدیم و پتاسیم. یکی از موادی که در توت سفید خشک با توت سیاه یافت می شود ویتامین ای است بنابراین ما برخی از خواص ویتامین موجود در انواع توت ها را روی بدن به شما می گوییم تا شما را به مصرف توت سفید خشک ترغیب کنیم.

ویژگی اصلی ویتامین A که می توان ذکر کرد این است که برای چشم و پوست مفید است به گونه ای که از غشای مخاطی چشم محافظت می کند و به عملکرد بینایی چشم در طول شب کمک زیادی می کند. به دلیل خواص ویتامین ای برای دید در شب به افرادی که در شب کوری مشکل دارند توصیه می شود از توت سفید به صورت تازه و خشک استفاده کنند. از دیگر مزایای مصرف توت سفید خشک روی چشم می توان گفت که ویتامین موجود در این میوه کمک زیادی به سلامت قرنیه می کند و همچنین از خشک شدن مخاط قرنیه جلوگیری می کند. ویتامین دیگری که در توت سفید و خرما خشک وجود دارد ویتامین ث است و این ویتامین یکی از مواد اصلی مورد نیاز برای تهیه کلاژن است بنابراین مصرف توت سفید که سرشار از ویتامین ث است برای بدن بسیار مفید است. همانطور که در متن بالا ذکر شد ویتامین ث در توت سفید وظیفه ساخت کلاژن را بر عهده دارد و باید گفت که کلاژن نقش بسیار مهمی دارد.

کلاژن در بدن نقش ساختمان و حفاظت از بافت های مهم مانند رگ های خونی استخوان ها و تاندون ها و کلاژن نیز بسیار مفید و موثر برای حفظ ساختار پوست و ترمیم پوست. همچنین افرادی که مدت طولانی را زیر نور خورشید می گذرانند و نمی خواهند رنگ پوستشان تیره شود و دچار سوزش شود می توانند از توت سفید به صورت خوراکی استفاده کنند. زیرا کلاژن موجود در توت سفید تولید رنگدانه ملانین را متوقف می کند و این رنگدانه باعث تغییر رنگ پوست و تیرگی پوست می شود بنابراین اگر سلامت پوست برای شما مهم است از توت سفید استفاده کنید. علاوه بر خواص زیادی که مصرف توت سفید چه تازه و چه خشک برای بدن دارد دلیل مصرف گسترده این میوه توسط همه شیرینی و طعم بسیار جذاب این میوه است. اگر می خواهید بهترین نوع توت سفید خشک را بخرید و فواید بسیاری را که این ماده ارزشمند برای بدن دارد از دست ندهید می توانید از سایت ما برای خرید محصول مورد نظر استفاده کنید تا این محصول با خیال راحت به شما برسد.

این مطلب چه اندازه برایتان مفید بوده است؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی: 0

برای اولین بار رای بده 👋

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *