توت سفید یکی از میوه های بسیار خوش طعم و پر خاصیت است. توت سفید طبعی گرم و مرطوب دارد و از آنجایی که همیشه و در تمام فصول وجود ندارد، آن را به صورت خشک نگهداری می کنند تا همیشه در دسترس باشد. برای خشک کردن توت هم باید یکسری نکات رعایت شود تا توت سیاه نشود. تمایل برای میل کردن توت خشک سفید مرغوب همیشه بیشتر از توت سیاه شده می باشد. به خاطر خواص بی نظیر توت بهتر است این خشکبار را صبح ناشتا یا بصورت میان وعده بین ناهار و شام میل کنید. ملین بسیار خوبی است. و به دلیل رطوبت آن برای مغز نیز بسیار مفید است چون مغز به رطوبت طبیعی نیاز دارد.

مرکز عرضه توت خشک سفید مرغوب

مرغوب ترین انواع توت خشک را بشناسید

مرغوب ترین انواع توت خشک را بشناسید

توت خشک از جمله خشکباری است که مصرف آن بسیار توصیه می شود. وقتی قصد خرید توت خشک داریم، باید به یکسری نکات توجه کنیم و کیفیت توت خشک را بررسی کنیم. اول اینکه رنگ توت خشک هرچه سفید تر باشه مرغوب تر است. دوم اینکه باید دقت کنیم توت ها کاملاً خشک باشد جون در صورت مرطوب بودن احتمال کرم زدن به توت بسیار زیاد است. نوع بسته بندی را نیز باید مورد توجه قرار بدهیم. و همچنین دقت کنیم توت ها کپک زده یا تارهای عنکبوت بین توت ها نباشد که این نشان از نحوه ی نادرست و غیر بهداشتی خشک کردن توت ها می باشد. توت ها نباید شن داشته باشند، برای تشخیص خاک آلوده بودن توت های خشک شده، باید آنها را در ظرف آبی بریزیم پس از مدت کوتاهی اگر شن و خاک ته ظرف نشست متوجه می شویم شرایط خشک کردن توت ها مناسب نبوده است. نباید توت له شده در لابه لای توت های بسته بندی شده باشد، توت خشک درجه یک باید کاملاً تمیز و در بسته بندی مرغوب باشد. توت خشک درشت یا توت خشک ریز بستگی به نوع توت دارد که درشت یا ریز باشد. وقتی که شرایط خشک شدن توت به خوبی انجام شده باشد، توت خشک را تا حدود 2 سال میتوان نگهداری کرد.

تاریخچه جالب توت سفید

تاریخچه جالب توت سفید

بومی درخت توت مربوط به کشور چین است و در آنجا علاوه بر میوه ی این درخت به پرورش کرم ابریشم از برگهای این درخت نیز اهمیت ویژه ای میدهند. اسم علمی درخت توت: موروس آلبا می باشد. در زمان هخامنشیان نهال درخت توت به ایران آورده شد. این درخت در مناطق با آب و هوای گوناگون رشد می کنند و قابل کاشت در ناحیه های گرم، معتدل تا نواحی کمی سرد هم هستند و دوام می آورند. برای کاشت نهال این درخت باید گودالی به عمق پنجاه سانتی متر در پنجاه سانتی متر ایجاد کرد و بدون آسیب ریشه نهال آن را درون خاک قرار داد. ارتفاع درخت توت به 20 متر می رسد و قطر تنه ی درخت آن تا 1.5 متر می رسد. یک درخت توت بین 120 تا 150 سال عمر می کند. رنگ تنه ی درخت توت خاکستری مایل به زرد می باشد. اندازه ی طول برگ های این درخت حدود ۷ تا ۱۸ سانتی متر و عرض برگ ها حدوداً ۸ سانتی متر است. شکل ظاهری برگها بیضی تا قلبی شکل با کناره هایی ای دندانه دار ونوک تیز و کوچک هستند. میوه ی این درخت به شکل بیضی است و بسیار خوش طعم و شیرین است. خواص زیاد توت سفید باعث شده که این میوه ی پر خاصیت را بصورت خشک نیز نگه داری کنند. چهار یا پنج سال بعد از کاشت این درختان میوه می دهند. درخت توت به آب زیادی برای رشد نیاز دارد در سالهای اول کاشت نهال توت به 2 بار در هفته آبیاری نیاز دارد و سالهای بعد تقریباً هر هفته یک بار باید آبیاری شود. این درختان برای رشد به نور زیاد خورشید احتیاج دارند و بهتر است در جایی کاشته شود که از نور کافی برخوردار باشند. میوه ی این درخت با توجه به آب و هوایی که در آن رشد کرده است از اواخر خردادماه تا اوایل مرداد ماه به ثمر می رسد. نهال توت را میتوان در بهار یا پاییز کاشت توت سفید سرشار از کربوهیدرات، پروتئین، فیبر، چربی، کالری، قند و همچنین سرشار از املاح معدنی ،تانن، مواد چربی ویتامین های D و C می باشد، و در درمان و پیشگیری بسیاری از بیماریها از جمله : پیشگیری از سرطان، تقویت کلیه ها، پاک کننده کبد، درمان پبوست، درمان آنفولانزا و سرماخوردگی، تصفیه خون، درمان نفخ معده، جوان سازی پوست، درمان دیابت و درمان خس خس سینه و پاکسازی ریه، تنظیم فشار خون،استرس، اضطراب و افسردگی،… بسیار مفید و موثر است.

مراکز صادرات انواع توت خشک سفید مرغوب

مراکز صادرات انواع توت خشک سفید مرغوب

به علت دارا بودن خواص زیاد توت خشک سفید، کشورهای زیادی خواهان خرید توت خشک سفید هستند. و ایران هم در زمینه صادرات توت خشک سفید مرغوب فعالیتهایی کرده است. البته بیشترین صادرات را برای کشور عراق انجام داده است. هرچه توت خشک سفید مرغوب باشد زمینه ی صادرات آن بهتر است، و همچنین بسته بندی با کیفیت این محصول منجر به فروش توت خشک صنعتی و درجه یک شده است. توت خشک سفید مرغوب صادراتی در دسته ی خشکبار درجه یک قرار می گیرد و میتوان انواع آن را از فروشگاه های معتبر خریداری کرد. وقتی که قصد صادر شدن توت خشک را داشته باشیم بعد از بحث کیفیت، حتما باید محصول تائیدیه وزارت بهداشت را نیز داشته باشد. پس خرید توت خشک صادراتی به علت بالا بودن کیفیت آن و درجه یک بودن محصول قیمت بالاتری نسبت به توت خشک های بازار دارد. اما از لحاظ کیفیت محصول می توان با خیال راحت توت خشک صادراتی را خریداری کرد. مجموعه ی فدک در زمینه ارسال و صادرات توت خشک سفید مرغوب نیز فعالیت دارد. در سایت فدک شما به صورت آنلاین میتوانید این محصول را براحتی سفارش و خریداری نمایید و در کنار چای از میل کردن این خشکبار لذت ببرید.

فروشندگان انواع توت خشک سفید مرغوب

فروشندگان انواع  توت خشک سفید مرغوب

در بازار فروش انواع توت خشک بسیار زیاد است. با توجه به فواید بسیار زیاد توت اگر تمایل به خرید این محصول را داشتید، شما می توانید انواع توت خشک سفید مرغوب را با مراجعه به سایت مجموعه فدک خریداری نمایید. این مجموعه با بسته بندی توت خشک سفید مرغوب در وزنهای مختلف شما را در انتخاب هرچه بهتر توت خشک بسته بندی یاری می کند. تمام تلاش مجموعه فدک برای تولید محصولی با کیفیت برای جلب رضایت شما مشتریان عزیز است.

این مطلب چه اندازه برایتان مفید بوده است؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی: 0

برای اولین بار رای بده 👋

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *