روش تهیه شیره توت خشک

روش تهیه شیره توت خشک


روش تهیه شیره توت خشک:

همانطور که میدانید توت تازه این میوه محبوب و خوش طعم قابل نگهداری برای مدت طولانی نیست پس می توان آن را به طرق مختلف از جمله مارمالاد، مربا و توت خشک و شیره توت فراوری و قابل نگهداری کرد. در این مقاله آسانترین طرزتهیه شیره توت را آموزش خواهیم داد.

تهیه شیره توت از توت خشک همانند توت تازه می باشد. شیره توت سفید طبیعت گرم دارد. به گزارش تیم تحقیقات مجموعه فدک با تهیه این میوه به شیره در واقع تمامی خواص اعجاب انگیز توت یه صوزت فشرده در اختیار شما قرار میگیرد به صورتی تنها مصرف یک قاشق شیره توت برابر با دو تا سه فنجان توت تازه می باشد.

 اگر می‌خواهید از توت استفاده بهینه کنید، بهتر است روش تهیه شیره توت را که در این مقاله آورده شده است با دقت تا انتها مطالعه کنید.

روش تهیه شیره توت خشک
روش تهیه شیره توت خشک

طرز تهیه شیره توت سفید خشک:

تهیه شیره توت سفید خشک شده راحت بوده و خیلی سریع انجام می شود و بسیار مقوی و خوشمزه است.

مواد لازم برای طرز تهیه شیره توت:

  • توت سفید خشک شده به مقدار لازم
  • آب به مقدار لازم(تا قدری که روی توت ها را بگیرد)

در ابتدا توت‌ها را تمیز کنید و آن‌ها را بشویید و در یک قابلمه بریزید. در این مرحله بهتر است از قابلمه بزرگ و جادار استفاده کنید که پختن توت و له شدن آن‌ها راحت‌تر شود.

 توت خشک را باید از ۴ تا ۵ ساعت قبل پخت خیس کنید و بزارید پخته شود. باکیفیت ترین توت خشک ، توت خشک مشهد و طرقبه می باشد که  میتوانید از مجموعه بازرگانی فدک تهیه کنید.

توت حشک را همان لحظه داخل قابلمه می‌ریزید و آب را به مقداری بریزید که روی توت‌ها را بگیرد و خیلی هم زیاد نباشد. 

توت‌ها را با شعله متوسط به مدت دو ساعت روی اجاق بگذارید تا پخته شوند. بعد از دو ساعت وقتی که توت‌ها خوب پخته شد، آن‌ها را آبکش کنید. اگر در این زمان آن‌ها را هم بزنید باعث له شدن توت‌ها خواهد شد. برای تهیه شیره توت می‌توانید هم از توت سفید و هم توت سیاه استفاده کنید.

توت‌ها که پخته شدند آبکش بگذارید و از یک پارچه نازک رد کنید و فشار دهید تا شهد توت در بیاید. در این مرحله می‌توانید از گوشت‌کوب استفاده کنید. یک پارچه توری نازک بردارید و توت‌های پخته شده را داخلش بریزید و در کیسه را ببندید و یک وسیله سنگین روی آن بگذارید تا همه شهد آن خارج شود.

هنگامی که خنک شد با دست فشار دهید تا شهد داخل ظرف مورد نظر بریزد و آب آن کامل کشیده شود. آب به دست آمده از توت را داخل قابلمه بریزید و با شعله متوسط روی گاز بگذارید تا آب کشیده شده و شیره شود. حدود یک ساعت و نیم الی دو ساعت زمان می‌برد که به غلظت مناسب برسد. اجازه ندهید زیاد غلیظ شود زیرا وقتی سرد شد، غلیظ‌تر و سفت‌تر خواهد شد.

شعله زیر شیره را خاموش کنید. برای اینکه ببینید غلظتش به چه صورت است، یک روز در محیط آشپزخانه قرار دهید. اگر شل بود دوباره روی گاز بگذارید تا بجوشد. اگر سفت بود مقداری آب جوش بریزید و باز هم با شعله متوسط روی گاز بگذارید تا به غلظت مورد نظر برسد. شیره خنک‌شده را داخل بطری شیشه‌ای خشک و تمیز ریخته و آن را داخل یخچال نگه‌داری کنید. امیدواریم این شیره مقوی را درست کنید و لذت ببرید.

چند نکته:

غلظت شیره توت پس از سرد شدن کمی بیش‌تر می‌شود، پس این نکته را موقع جوشاندن عصاره در نظر بگیرید تا از سفت‌شدن بیش از حد شیره جلوگیری شود.

افزودن شکر، نبات یا سایر خوراکی‌های مشابه فقط کیفیت حقیقی شیره توت را پایین می‌آورد و حتی می‌تواند خواص آن را برای افراد دیابتی و غیره، از بین ببرد. پس بهتر است که هیچ افزودنی به این ماده سالم اضافه نکنید.

مرکز ما از برترین و معتبرترین مراکز در حوزه فروش و صادرات انواع خشکبار از جمله توت خشک سفید مشهدی اصل می باشد و این محصول را با قیمت های بسیار مناسب و از نوع کاملا مرغوب در بازار های سراسر جهان عرضه می نماید.

قیمت توت خشک بهمن ماه 1401 مشهد 

توت خشک لوکس کیلویی 550 هزار تومان

توت خشک ممتاز کیلوی 450 و 500 هزار تومان

توت خشک درجه یک کیلویی 350 و 400 هزار تومان

توت خشک درجه دو کیلویی 120 و 170 و 210 هزار تومان

توت خشک درجه سه کیلویی 70 و 90 هزار تومان

توت خشک مخصوص شیره کیلویی 25 هزار تومان

همان طور که گفته شد این توت ها در بسته بندی های کاملا استاندارد توسط شرکت فدک در سرتاسر کشور ارائه می شود به همین دلیل تهیه ی آن ها از هر نقطه ای به راحتی امکان پذیر می باشد همچنین قیمت کلی توت سیاه خشک شده نسبت به کیفیت و طعم منحصر به فرد این محصول مناسب بوده و امکان خرید آن برای همه ی مشتریان وجود دارد.

لینک های مفید:

بازار عرضه توت خشک سفید صادراتی

فروشندگان انواع توت خشک سفید صادراتی

قیمت توت خشک قرمز در بازار

با انواع بادام درختی بیشتر آشنا شوید

قیمت خرید بادام درختی ایرانی در بازار

 

 

 

 

این مطلب چه اندازه برایتان مفید بوده است؟

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد رأی: 1

برای اولین بار رای بده 👋

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *