توت خشک رسمی جزو لذیذترین و پرطرفدار ترین خشکبار ایران است که در دسته آجیل و تنقلات طبقه بندی می‌شود.

درخت توت به دلیل مقاومت مناسب در مقابل تغییرات آب و هوایی در مناطق زیادی از شمال تا جنوب و شرق و غرب کشور تولید می‌شود و محصول تولیدی هر منطقه طعم ویژه‌ای مختص به خود را دارد.

درخت توت در کشورهای زیادی رشد می کند اما طعم و مزه توت ایرانی و میزان بالای شهد آن سبب شده است که گزینه مناسبی برای تولید فرآورده های خشک و شیره توت باشد.

رسمی ایرانی با ویژگی های استثنایی آن شامل نرمی، شیرینی مطبوع، دانه های منسجم و رنگ روشن سبب شده است تا در بین انواع توت خشک نقش متفاوت و منحصر به فردی ایفا کند.

سفارش دهنده انواع توت خشک رسمی درجه یک

درباره توت خشک رسمی بیشتر بدانید؟

درباره توت خشک رسمی بیشتر بدانید؟ غالبا میوه توت را از اواخر بهار تا نیمه‌های تابستان زیاد میبینیم و از خواص بی شمار و طعم مطبوع آن بهره‌مند می‌شویم. تولیدکنندگان خلاق توت خشک با فرآوری انواع توت خشک باعث شده اند که ما در سه فصل دیگر سال نیز امکان استفاده از آن را داشته باشیم. توت خشک یک میان وعده مناسب و مفید با ویژگی های خاص است است که ادامه تعدادی از آن را با هم مرور می کنیم.

چربی اندک، قند فراوان، کربوهیدرات، پروتئین، فیبر، کلسیم، آهن و ویتامین های A و C، مواد مغذی موجود در توت خشک است که از لحاظ ارزش غذایی غنای ویژه و قابل قبولی دارد.

میزان بالای فیبر آن باعث بهبود عملکرد گوارش و درمان یبوست بوده و مبتلایان به کم‌خونی فقر آهن می توانند روی میزان قابل توجه آهن آن برای درمان مشکل خود حساب کنند. ویتامین c آن سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و ویتامین A آن به کمک بینایی می آید. محافظت قابل توجه از پوست و مو، حفظ سلامت قلب و کلیه و کبد، پیشگیری از سرطان، تقویت دندان ها و پیشگیری از پوکی استخوان از خواص درمانی دیگر توت خشک است.

با وجود این خواص فراوان اما نباید از عوارض و مضرات آن غافل شد؛ چرا که در صورت زیاده روی در مصرف توت، فرد دچار عوارض گوارشی چون اسهال خواهد شد.

همچنین توت خشک حساسیت زاست زیرا به علت داشتن قند بالا مثلا در افراد دیابتی باید به صورت محدود و کنترل شده مصرف کنند، با وجود این که قند توت خشک از نوع قند گیاهی است اما زیاده روی در مصرف آن می تواند اشخاص مبتلا به دیابت را دچار مشکل کند.

از آنجا که طبیعت توت خشک گرم و تر است، افراد گرم مزاج باید در مصرف آن احتیاط کنند.

فواید مصرف توت خشک برای سلامت پوست

فواید مصرف توت خشک برای سلامت پوست

توت خشک در بارداری درجه یک علاوه بر این که یک خوراکی مطبوع و خوش طعم است، می تواند یک پزشک متخصص  برای شما هم باشد؛ مصرف توت خشک با وجود مقادیر معتنابه آنتی اکسیدان ها، ویتامین ها، کاروتنوئیدها، فلاونوئیدها، پلی فنل ها و فیتوشیمیایی ها کمک شایانی به کاهش چین و چروک، لک های پوستی و در کل سلامتی و شادابی پوست می کند.

ماده آنتوسیانین که یک آنتی اکسیدان قوی است می‌تواند مانع فعالیت رادیکال‌های آزاد مخرب درخشندگی و سلامت پوست شود. توت خشک سرشار از این ماده مفید است. الاجیک اسید نیز که همتای آنتی اکسیدانی آنتوسیانین است مانع تأثیر عوامل مضر و مخرب موجود در نور خورشید بر پوست شده و چین و چروک را به تأخیر می‌اندازد.

اسیدهای چربی که در ساختار عصاره توت وجود دارند نرمی و شادابی فوق‌العاده‌ای به پوست می دهند و به مرطوب ماندن آن کمک می کنند.

و اما مهمترین آنتی اکسیدان موجود در ترکیب توت، ویتامین C است که با وجود مبارزه با رادیکال‌های آزاد، وظیفه مهم تری مبنی بر تحریک تولید الاستین و کلاژن در پوست دارد و در نهایت جمع این عوامل، پوستی درخشنده، صاف و سفت و منعطف و خوشرنگ برای شما به ارمغان می آورد.

پخش انواع توت خشک رسمی درجه یک

پخش انواع توت خشک رسمی درجه یک توت خشک رسمی درجه یک انواع گوناگونی دارد که همه ما به وفور در بازار و در خشکبار فروشی ها دیده‌ایم؛ اما طبیعی است که بسیاری از ما نتوانیم توت خشک رسمی، توت خشک نقلی و توت خشک سفید بخارایی را از هم تشخیص دهیم، ولی می‌توانیم از تخصص تولیدکنندگان و فروشندگان این محصول استفاده و با سفارش توت خشک مورد سلیقه مان از انواع با کیفیت محصول بهره مند شویم.

انواع توت خشک رسمی درجه یک در مراکز پخش خشکبار در سراسر کشور در دسترس خریداران و مصرف کنندگان بوده و مشتری می تواند مطابق ذائقه و سلیقه خود از بهترین نوع محصول به صورت فله یا بسته بندی بهره مند شده و خریداری نماید.

گاهی توت خشک هایی خورده ایم که نرم و شیرین بوده اند و گاهی با انواع خشک تر آن مواجه شده ایم، جالب است بدانیم این موضوع ربطی به نحوه خشک کردن توت ندارد؛ توت هایی که در نواحی گرمسیری تولید و خشک شده اند شکننده و ترد هستند و در هنگام مصرف ممکن است خشک به نظر برسند در حالی که نمونه این محصول تولید شده در مکان های سردسیری کشور، علاوه بر شیرینی بیشتر، نرم نیز هستند.

خشک ‌کردن ‌توت عمل سنتی و پر زحمتی است و باید در شرایط خاص و بهداشتی تولید و نگهداری شود. در حقیقت پخش انواع با کیفیت این محصول از همان محل تولید شروع شده و به مراکز پخش بزرگ و معتبر در سراسر کشور می رسد.

تولید کننده بهترین توت خشک رسمی درجه یک

تولید کننده بهترین توت خشک رسمی درجه یک اگر بخواهیم از تولید کنندگان توت خشک بیشتر بگوییم باید ذکر کنیم که تولید توت خشک با کیفیت و مرغوبیت قابل قبول در چند منطقه از کشور انجام می‌شود به گونه ای که حتی روی کیفیت توت خشک رسمی تولید شده در این مناطق جهت صادرات موفق می‌توان حساب ویژه‌ای باز کرد.

با وجود طعم، رنگ و ظاهر متفاوت محصول تولید شده در مناطق مختلف، اما هر کدام ویژگی‌ های مطلوب و منحصر به فردی را دارا هستند که برترین نوع آن را می‌توان با نام معروف و شناخته شده توت خشک رسمی شناخت که بیشتر در نواحی طرقبه، قم، کرج و شمیران یافت می‌شود.

محصول تولید و فرآوری شده در این مناطق در صورت واجد کیفیت استاندارد و قابل قبول بودن، از ارزش بالایی برخوردار است و می تواند در بین صادرات غیرنفتی سهم عمده ای را به خود اختصاص داده و با خرید و فروش در بازارهای جهانی ضمن سود دهی مطلوب به تجار فعال در این زمینه، سهم بسزایی در ارز آوری اقتصادی کشور داشته باشد.

این مطلب چه اندازه برایتان مفید بوده است؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی: 0

برای اولین بار رای بده 👋

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *