توت یک نوع درخت میوه ای است که دارای ده ها گونه توت است توت سفید شاه توت و توت سیاه از انواع مختلف توت است شاه توت و توت سیاه اگر چه از نظر ظاهری شبیه هم هستند اما طعم کاملا متفاوتی با یک دیگر دارند. توت در کشور ما فقط در فصل تابستان وجود دارد پس برای این که در تمام فصول به آن دست رسی داشته باشیم آن را خشک کرده و استفاده می کنیم.

توت خشک 1 کیلویی یکی از بسته بندی های توت خشک شده است که هر زمان بخواهیم حتی در فصل های دیگر می توانیم آن را مصرف کنیم.

محل خرید توت خشک 1 کیلویی

خاصیت توت خشک برای دیابت

خاصیت توت خشک برای دیابت توت میوه ی کوچکی است که از شاخه ی خود آویزان است به طور کلی می توان توت ها را به دو دسته ی سیاه و سفید تقسیم کرد توت سفید معمولا بزرگ تر و آبدار تر و شیرین تر از توت های سیاه است.

ارزش تغذیه ای امه ی انواع توت تقریبا یکسان است اما توت سفید در میان ایرانیان علاقه مندان بیش تری دارد هم چنین از برگ دخت توت برای تغذیه ی کرم ابریشم استفاده می شود.

توت ها ارزش غذایی بالایی دارد از جمله مواد معدنی موجود در توت آهن ریبو فلاوین پتاسیم کلسیم فسفر ویتامین ث ویتامین کا و فیبر خوراکی.

توت ها با وجود این که میوه های کوچکی هستند اما خواص بسیار زیادی برای پوست و سلامتی دارد از جمله کمک به هضم بهتر غذا افزایش گردش خون تنظیم فشار خون تقویت بینایی کمک به درمان سرطان مناسب برای درمان التهاب تقویت سیستم ایمنی بدن کاهش کلسترول خون تقویت و استحکام استخوان ها و جلو گیری از پیری زود رس.

توت خشک ارزش غذایی بالایی دارد که سرشار از آب پروتئین چربی سلولز کربوهیدرات تیامین ریبو فلاوین ویتامین ای پتاسیم روی مس سلنیوم ویتامین ث و اسید های چرب.

خاصیت توت خشک نیز بسیار زیاد به طوری که تنها یک مشت از آن می تواند در بدن اثار مفید زیادی ایجاد کند خواص توت خشک عبارت اند از بهبود عملکرد دستگاه گوارش مناسب برای سلامت و زیبایی مو ضد سرطان تقویت کلیه و کبد کالری کم مناسب برای درمان اختلال جنسی ضد پیری سرشار از فیبر و آنتی اکسیدان است.

مصرف زیاد توت خشک ممکن است عوارض جانبی داشته باشد از جمله التهاب روده ی بزرگ اسهال مضر برای افراد دیابتی و تاثیر منفی بر جذب مواد مغذی.

قیمت توت خشک 1 کیلویی

قیمت توت خشک 1 کیلویی قیمت توت خشک کیلویی بسیار مناسب است که در مقابل خواص فوق العاده اش ارزش بیش تری دارد خرید و فروش این محصول در بازار ها رایج و فراوان است.

توت خشک را می توان در منزل نیز تهیه کرد اما ممکن است رنگ و کیفیت آن پایین تر باشد اما در هر صورت خواص بی نظیر خود را حفظ می کند.

ایران بزرگ ترین تولید کننده ی توت در جهان است که آن را به سایر کشور ها و همسایگان ایران صادر و کسب در امد می کند.

این مطلب چه اندازه برایتان مفید بوده است؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی: 0

برای اولین بار رای بده 👋

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *