امروزه استفاده از انواع میوه های خشک شده به خصوص توت خشک شده در بین افراد به عنوان تنقلات بسیار زیاد شده است، به طوری که تولیدکنندگان سالانه مقدار قابل توجه ای از این نوع میوه را به صورت شک شده تولید کرده و روانه بازار مصرف می کنند، لذا در کشور ما بیشترین و با کیفیت ترین نوع این محصول را توت خشک کردستان به خود اختصاص داده است، و خریداران برای تهیه این محصول می توانند به محل عرضه توت خشک کردستان مراجعه کرده و آن را به صورت کیلویی تهیه و خریداری کنند.

محل عرضه توت خشک کردستان

فواید مصرف توت خشک

فواید مصرف توت خشک

از آنجایی که تمامی میوه های خشک شده علل خصوص کیوه توت خشک دارای ارزش غذایی بسیار زیادی بوده و انواع مواد معدنی و ویتامین ا را در درون خود جای داده لذا، بیشتر افراد و کسانی که دارای بیماری دیابت می باشند از محصول توت خشک به عنوان شیرین کننده به همراه نواع نوشیدنی ها از قبیل چای استفاده می کنند.

لذا برخی از فواید توت خشک که برای بدن نیز بسیار مفید بوده و می تواند خواص بسیار زیادی را به همراه داشته باشد، شامل:

  • رمان فشار خون بالا
  • تقویت دستگاه گوارش
  • ضد سرطان
  • تقویت عملکرد کبد و کلیه
  • درمان اختلالات جنسی
  • منبع غنی فیبر که موجب کاهش وزن شده
  • سرشار از آنتی اکسیدان ها
  • کترل قند خون

در واقع محصول توت خشک شده مناسب ترین نوع میوه خشک بوده که همه ی قشر از افراد در سنین مختلف می توانند به مصرف این محصول بپردازند، لذا تولیدکنندگان پس از برداشت توت سفید، آن را توسط نور خورشید و یا به روش صنعتی و یا تیزابی خشک کرده و به صورت کیلویی و یا فله ای با بسته بندی های مختلف در حجم های متفاوت روانه بازار فروش کرده و توسط فروشگاه های معتبر و یا آجیل فروشی ها به دست مشتریان می رسانند.

فروشندگان توت خشک کردستان

فروشندگان توت خشک کردستان

در حال حاضر در کشور ما به علت شرایط آب و هوایی مناسبی که دارد و رشد توت سفید، تولیدات خشک شده توت بسیار زیاد بوده و تولیدکنندگان توسط فروشندگان، توت خشک شده را به صورت بسته بندی شده به مشتریان در سراسر کشور ارائه داده و با قیمت تعیین شده بازار مصرف، آن را در اختیار خریداران قرار می دهند.

همچنین بخش عمده ای از محصولات توت خشک شده را به صورت کیسه ای و کیلویی به سایر کشورها نیز صادر کرده و با صادرات این محصول به صورت عمده، نقش بسیار مهمی را در روند رشد اقتصادی کشور ایفا می سازند.

لذا با افزایش تقاضای محصول توت خشک شده، تولیدکنندگان می بایست میزان تولیدات این محصول را افزایش دهند، که برای انجام این کار نیاز به نیروی منابع انسانی بیشتری بوده که این امر خود نیز موجب کاهش نرخ بیکاری در کشور می شود.

این مطلب چه اندازه برایتان مفید بوده است؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی: 0

برای اولین بار رای بده 👋

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *