توت خشک ممتاز

توت خشک از خشکبار محبوبی است که بیشتر از توت سفید که در دو نوع سفید و زرد وجود دارد تهیه می شود؛ توت خشک ارزش غذایی بالایی دارد و سرشار از انواع ویتامین و مواد معدنی مورد نیاز برای بدن است و مصرف آن به سلامت و تندرستی بدن کمک زیادی می کند و سرشار از خواص شگفت انگیز است.
خرید توت خشک ممتاز صد در صد طبیعی در بسته بندی های وکیوم

توت خشک ممتاز

منشاء درخت توت کشور چین است و به دلیل اینکه درخت آن خودرو می باشد به مناطق دیگر جهان هم گسترش یافته است؛ توت در دو نوع سیاه و سفید وجود دارد که برای تهیه توت خشک بیشتر از توت سفید استفاده می کنند که خواص فراوانی دارد و در ادامه به معرفی برخی خواص درمانی آن اشاره می کنیم:

  • درمان و پیشگیری از بیماری کم خونی: توت خشک منبع غنی آهن است و به همین دلیل به درمان و پیشگیری از کم خونی کمک زیادی می کند و برای افرادی که بیماری کم خونی دارند مفید است.
  • درمان سرماخوردگیتوت خشک سرشار از ویتامین C است و وجود این ویتامین در بدن باعث تقویت سیستم ایمنی و دفاعی بدن می شود و به درمان سرماخوردگی و سرفه های ناشی از آن کمک می کند.
  • کاهنده فشار خونتوت خشک پتاسیم و منیزیم زیادی دارد، به همین جهت فشار خون بالا را درمان کرده و باعث کاهش فشار خون می شود و برای افرادی که از بیماریهای فشار خون رنج می برند مفید است.
  • تقویت دستگاه گوارشتوت خشک منبع غنی فیبر است به همین دلیل باعث تقویت دستگاه گوارش می شود، زخم معده را درمان می کند، به درمان اسهال کمک شایانی می کند.
  • درمان یبوستهمانطور که در توضیحات قبل به آن اشاره شد توت خشک فیبر فراوانی دارد و این ماده از خشکی روده ها جلوگیری کرده و در درمان یبوست و پیشگیری از آن موثر عمل می کند.
  • ضد سرطاناین خوراکی آنتی اکسیدان بالایی دارد و این ماده خاصیت ضد سرطانی دارد و باعث جلوگیری از بسیاری سرطانها می شود.
  • بهبود عملکرد کبد و کلیهبه دلیل املاح معدنی که در توت خشک وجود دارد مصرف آن باعث تقویت کبد و کلیه می شود و به بهبود عملکرد آنها کمک می کند.
  • تصفیه کننده خونمصرف توت خشک باعث تصفیه خون می شود و گلبولهای قرمز خون را افزایش داده و باعث بهبود جریان خون در رگها می شود.
  • کاهش کلسترول بد خونتوت خشک کسترول بد خون را کاهش داده، به سلامت قلب و عروق کمک زیادی می کند و باعث جلوگیری از لخته شدن خون در رگها می شود و از سکته جلوگیری می کند.
  • کاهش وزنتوت خشک به دلیل فیبر بالا و کالری کمی که دارد نقش موثری در کاهش وزن دارد و برای افرادی که قصد کاهش وزن دارند بسیار مفید است.
  • سلامت و زیبایی پوست و موتوت خشک سرشار از ویتامین c است که وجود این ویتامین در بدن باعث افزایش کلاژن سازی پوست می شود و پوست را جوان و شفاف می کند؛ در زیبایی و سلامت مو نقش موثری دارد و باعث افزایش رشد مو می شود و از مشکلات مو مانند شوره و ریزش جلوگیری می کند.
  • تقویت هوش و حافظهتوت خشک جزو خشکباری است که فسفر فراوانی دارد و وجود این ماده در بدن باعث تقویت هوش و حافظه و جلوگیری از بیماریهای مغزی مانند آلزایمر و زوال عقل می شود.
    توت خشک از نظر طب سنتی

توت خشک از نظر طب سنتی

توت خشک از نظر طب سنتی طبع گرم و خشکی دارد و در درمان و پیشگیری از بسیاری بیماریها به طور موثر عمل می کند؛ مصرف توت خشک از نظر طب سنتی باعث محکم شدن لثه و جلوگیری از پوسیدگی دندان می شود، تشنگی زیاد را برطرف می کند، چون سرشار از ویتامینهای گروه ب است از ضعف اعصاب جلوگیری کرده و باعث تقویت سیستم اعصاب می شود، به درمان مسمومیت کمک کرده، زخمهای مربوط به معده و روده را درمان می کند و باعث تقویت سیستم گوارش می شود و در درمان بیماریهای نقرس و رماتیسم موثر عمل می کند و باعث کاسته شدن حرارت کبد می شود.

از خواص دیگری که توت خشک دارد می توان به آن اشاره کرد که در این خوراکی ماده ای بنام روتین وجود دارد که وجود این ماده در بدن باعث جلوگیری از سرطان روده می شود و از خشک شدن روده جلوگیری می کند، مصرف این خوراکی باعث جلوگیری از خونریزی های مختلف می شود و طبق تحقیقات دانشمندان مصرف این ماده باعث افزایش طول عمر می شود.

مصرف توت خشک در آقایان چون طبع گرمی دارد باعث افزایش میل جنسی در آنها می شود، مشکلات جنسی مانند ناتوانیهای جنسی، زود انزالی یا دیر انزالی را برطرف می کند، از سفید شدن مو ها جلوگیری می کند و باعث افزایش اسپرم و در نتیجه افزایش قدرت باروری در آنها می شود.

خواص توت خشک برای خانمها

مصرف توت خشک در خانمها باعث تقویت قوای جنسی در آنها می شود، از بیماریهای زنانه و رحم جلوگیری می کند و مصرف آن سفیدی مو را رفع می کند؛ مصرف این خوراکی به خانمهای باردار توصیه می شود چون سرشار از آهن و اسید فولیک است و کمبود آهن در بدن مادر و جنین را جبران می کند و از کم خونی جلوگیری می کند، چون فسفر و کلسیم دارد باعث تقویت هوش و تقویت استخوانهای جنین می شود و به دلیل فیبر فراوان از یبوست که یک بیماری شایع در دوران بارداری است جلوگیری می کند و فشار خون بالا در دوران بارداری را کاهش می دهد.

توت خشک برای کودکان هم بسیار مفید است و می توان آن را جایگزین تنقلات مضر برای کودکان کرد، مصرف این خشکبار در کودکان باعث جلوگیری از کم خونی و درمان آن می شود و به تقویت هوش و حافظه کودکان کمک می کند و سیستم ایمنی بدن آنها را تقویت می کند.

توت خشک علاوه بر خواص زیادی که دارد مضراتی را هم به همراه دارد که مصرف بی رویه آن چون شیرین است باعث افزایش قند خون و بیماری دیابت می شود و وزن را افزایش می دهد.

با توجه به توضیحات کاملی که درباره توت خشک ارائه شد اکنون می توانید توت خشک ممتاز صد در صد طبیعی را در بسته بندیهای وکیوم به صورت حضوری و اینترنتی از تمام فروشگاههای آجیل و خشکبار سراسر کشور خرید کنید.

توت خشک ممتاز

این مطلب چه اندازه برایتان مفید بوده است؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی: 0

برای اولین بار رای بده 👋

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *