قیمت توت خشک درجه یک در بسته بندی بهداشتی

در این مقاله قصد داریم به قیمت توت خشک درجه یک در بسته بندی بهداشتی بپردازیم؛ توت خشک درجه یک از خشکبار محبوبی است که بیشتر از توت سفید تهیه می شود و ارزش غذایی بالایی دارد و مصرف آن برای سلامت انسان مفید و موثر است و خواص زیادی دارد و در بازار می توان آن را با قیمت و کیفیت متفاوت خریداری کرد.
قیمت توت خشک درجه یک در بسته بندی بهداشتی

قیمت توت خشک

یکی از بهترین میان وعده های شیرین توت خشک است که به دو صورت صنعتی و سنتی تهیه می شود و می تواند جایگزین خوبی برای قند و شکر باشد؛ بهترین توت خشکها در بازار توت خشکهایی هستند که به وسیله دستگاه میوه خشک کن صنعتی، خشک و تولید می شوند؛ قیمت توت خشک صنعتی بالاتر از توت خشکهایی است که به روش سنتی تولید می شوند، این توت خشکها در دستگاه میوه خشک کن با میزان حرارت و رطوبت مشخص به آرامی خشک می شوند و ویتامینها و خواص آنها در توت باقی می ماند و به همین دلیل قیمت بالاتری در بازار دارند و متقاضی آنها زیاد است.

 

همانطور که در توضیحات قبلی به آن اشاره شد توت خشک از میان وعده های مقوی و مغذی است که خواص زیادی دارد و در ادامه به معرفی برخی از خواص آن اشاره می کنیم:

  • تقویت و سلامت دستگاه گوارش: توت خشک منبع غنی فیبر است که مصرف آن باعث سلامت دستگاه گوارش و جلوگیری از بیماریهای مربوط به آن می شود.
  • درمان کم خونی: توت خشک حاوی مقادیر زیادی از آهن می باشد مصرف کردن آن باعث افزایش گلبولهای قرمز خون می شود و از کم خونی پیشگیری و یا آن را درمان می کند.
  • تقویت بینایی: این خوراکی مقدار فراوانی ویتامین آ دارد که وجود این ویتامین در بدن باعث تقویت و بینایی چشم می شود و از بیماریهای چشمی جلوگیری می کند.
  • تقویت سیستم ایمنی بدن: توت خشک منبع غنی ویتامین سی است مصرف آن باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود و بدن را در برابر بیماریهای مختلف مقاوم می سازد‌.
  • سلامت و زیبایی پوست: این خوراکی سرشار از ویتامین e است که مصرف کردن آن باعث سلامت و زیبایی پوست می شود، پوست را رطوبت رسانی می کند و از خشکی آن جلوگیری می کند و باعث کاهش چین و چروک و جوانسازی پوست می شود.
  • کاهش وزن: توت خشک فیبر فراوانی دارد و کالری آن بسیار کم است و استفاده و مصرف آن باعث احساس سیری و جلوگیری از پر خوری می شود که این امر کاهش وزن را به همراه دارد.
  • درمان یبوست: همانطور که در قسمتهای قبلی به آن اشاره شد توت خشک فیبر زیادی دارد و خوردن آن باعث سلامت روده و افزایش حرکات آن می شود، از خشکی روده جلوگیری می کند و یبوست را که یک بیماری شایع در کودکان و بزرگسالان است را درمان می کند.
  • عضله سازی و تقویت بافت عضلات: این خوراکی مغذی پروتئین فراوانی دارد و مصرف کردن آن باعث عضله سازی و تقویت آن می شود و مصرف آن برای ورزشکاران بسیار مفید است.
  • کاهش فشار خون: به دلیل پتاسیم زیادی که در توت خشک وجود دارد مصرف آن باعث می شود که فشار خون بالا کاهش پیدا کند و سطح آن تنظیم شود و به همین جهت مصرف آن برای افرادی که بیماریهای فشار خون دارند توصیه می شود.
    قیمت توت خشک

قیمت توت خشک صادراتی

در بازار قیمت توت خشک صادراتی بالاتر از توت خشکهای دیگر است به این دلیل که کیفیت و مرغوبیت آنها بالاتر است؛ از ویژگیهایی که توت خشک صادراتی باید داشته باشد این است که در درجه اول تمیز و بهداشتی باشد، حتما به تایید وزارت بهداشت درآمده باشد و تاییدیه آن را گرفته باشد، رنگ آن عسلی و شفاف باشد و در بسته بندیهای مخصوص قرار گرفته باشد.

همانطور که در بالا اشاره شد توت خشکهای صادراتی کیفیت و مرغوبیت بالایی دارند و به همین دلیل قیمتشان هم بالاتر می باشد اما به دلیل اینکه خریداران خارجی این محصول را در حجم بالا و عمده خرید می کنند قیمت آن تا حد زیادی پایین می آید؛ قیمت توت خشک صادراتی بستگی به نوع توت دارد و دارای رده بندی قیمت می باشد و به همین علت خریداران قبل از خرید باید اول نوع توت خشک را انتخاب کنند.

 

توت خشک از نظر کیفیت در سه درجه تقسیم بندی می شود که کشور های زیادی خواهان توت خشک درجه ۲ و درجه ۳ ایران هستند و به عنوان مثال توت خشک درجه ۳ که رنگ آن کمی تیره تر از توت خشک درجه ۱ است از خوراکیهای مورد علاقه کشور های عربی بخصوص کشور عراق می باشد و این کشور سالانه چندین تن توت خشک را از ایران خریداری می کند.

توت خشک علاوه بر خواص فوق ذکر شده خواص دیگری نیز دارد که به دلیل مواد معدنی که دارد مصرف کردن آن باعث تقویت کبد و کلیه می شود، خواص ضد پیری دارد و از پیری زود به هنگام پوست جلوگیری می کند، در درمان اسهال موثر عمل می کند، به دلیل ویتامین k که دارد از لخته شدن خون در بدن جلوگیری کرده و مانع سکته قلبی و مغزی می شود.

در طب سنتی توت خشک طبع گرمی دارد که استفاده از آن از خونریزی جلوگیری می کند، حرارت کبد را کم می کند، سفیدی مو را درمان می کند، چون ماده ای بنام روتین دارد از سرطان روده جلوگیری می کند و مصرف آن در آقایان باعث درمان مشکلات جنسی، افزایش اسپرم و در نتیجه افزایش باروری می شود و باعث محکم شدن لثه و جلوگیری از پوسیدگی دندان می شود.

در طب سنتی از این خوراکی برای رفع تشنگی زیاد، درمان ضعف اعصاب، درمان زخم معده و روده، درمان نقرس، تقویت حافظه و افزایش تمرکز و جلوگیری از آلزایمر و زوال عقل استفاده می شود.

توت خشک علاوه بر خواص زیادی که دارد مضراتی را هم به همراه دارد که مصرف بیش از اندازه از آن چون شیرین است باعث افزایش قند خون و دیابت می شود و افراد دیابتی نباید بیش از حد معمول از آن استفاده کنند.

با توجه به توضیحات ارائه شده درباره انواع توت خشک و قیمت آنها و خواص بی نظیرشان برای بدن، اکنون می توانید این خوراکی مغذی را از تمام فروشگاههای مواد غذایی و خشکبار فروشیهای سراسر کشور با بهترین قیمت و کیفیت در حجم نامحدود در بسته بندیهای بهداشتی به صورت حضوری و یا اینترنتی خرید کنید و درب منزل تحویل بگیرید.

قیمت توت خشک صادراتی

این مطلب چه اندازه برایتان مفید بوده است؟

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد رأی: 1

برای اولین بار رای بده 👋

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *