خواص توت خشک و 9 مورد از فواید شگفت انگیز آن برای بدن

خواص توت خشک .یکی از انواع میوه های خشک، توت خشک می باشد که به دلیل فواید بیشمار، توسط کارشناسان تغذیه به مصرف آن توصیه شده است.
خواص توت خشک و 9 مورد از فواید شگفت انگیز آن برای بدن

خواص توت خشک

یکی از انواع میوه های خشک، توت خشک می باشد که مصرف فراوانی دارد، از این رو خرید توت خشک عمده توسط فروشندگان خرده برای تامین نیاز بازار انجام می شود.

توت خشک از توت سفید به دست آورده می شود که توت به کار رفته در تولید آن، توت سفید سلطنتی یا شانی است که شهرستان سردشت یکی از مراکز برداشت توت سفید شانی می باشد که در کل جهان نیز شناخته شده می باشد، در نظر داشته باشید، توت خشک سفید درشت جز گران قیمت ترین میوه خشکها محسوب می شود اما باید گفت کیفتیهای متنوع از توت خشک در بازار موجود می باشد که نوع سفید و درشت از جمله مرغوب ترین آن است، نحوه ی تولید توت خشک نیز می تواند بر کیفیت آن اثر گذار باشد که به سه صورت، تیزابی، آفتابی و صنعتی خشک می شود که در تمام روشهای خشک کردن توت خشک باید شیوه های استاندار و نکات بهداشتی در آن رعایت شود تا علاوه بر رونق فروش ان در سطح داخلی به دلیل کیفیت بالای ان بتوان به نقاط مختلف جهان صادرات انواع توت خشک را انجام داد.

از جمله خواص بی شمار خواص توت خشک: در بررسی میزان قند موجود در توت خشک درشت باید اینگونه بیان کرد که میزان قند گلوکزی توت خشک در حد متوسط می باشد، به گونه ای که در هر ۱۰۰ گرم توت خشک به میزان ۵۹ گرم قند طبیعی وجود دارد.

توت خشک به دلیل انرژی بالا همواره برای ورزشکاران توصیه می شود تا انرژی مورد نیاز آنها از طریق تغذیه سالم تامین گردد، آمینو اسید موجود در توت خشک یک فاکتور مهم در ترمیم پوست آسیب دیده است و برای افرادی که دچار خراش پوستی و التهابات در اثر ضربات مکرر می شود، توصیه می گردد در رژیم غذایی خود این ماده مغذی را بگنجانند.

فیبر بالای توت خشک باعث عملکرد بهتر دستگاه گوارش از جمله روده و معده می شود و برای بیماران مبتلا به اختلال هضم و یبوست که بیشتر برای ورزشکارانی که آب بدن خود را از دست می دهند اتفاق می افتد، گزینه ی مناسبی می باشد.

توت خشک دارای مقدار زیادی آنتی اکسیدان که مانع آسیب رساندن به سلولهای بدن، می‌ شود و در نتیجه موجب جوان سازی آن می گردد، یکی دیگر از فواید آنتی اکسیدان، تقویت سیستم ایمنی بدن است که یکی از ضرورتها برای تقویت بدن ورزشکاران است.

این نوع توت خشک به عنوان سیر کننده و در عین حال انرژی بالا شناخته می شود و برای ورزشکارانی که تناسب اندام برای آنها از اهمیت بالایی برخوردار است، گزینه مناسبی می باشد.

توت خشک‌ دارای مقدار قابل توجهی مواد معدنی چون سدیم و پتاسیم است، که تقش مهمی در تنظیم فشار خون بدن دارد، انواع توت خشک‌ همواره به عنوان مقابله با پوکی استخوان و داشتن دندانهای سالم شناخته می شود زیرا هر صد گرم توت خشک دارای ۵۰ul کلسیم می باشد.

ویتامین C یکی از آنتی اکسیدانیهای می باشد که برای تقویت سیستم ایمنی، داشتن پوست سالم و دارای بسیاری از فواید دیگر است که به وفور در توت خشک وجود دارد.

ویتامینهای گروه بی از جمله ویتامینهایی است که به وفور در انواع میوه خشک به خصوص خواص توت خشک یافت می شود کمبود این ویتامین می تواند بسیار برای بدن مشکل ساز باشد که این اختلال در سیستم اعصاب بدن بیشتر می باشد که عدم توجه به کمبود این ویتامین می تواند موجب بیماریهایی چون مشکلات ضعف اعصاب، استرس و اضطراب و مشکلات خواب گردد.

ریزش مو از جمله معضلاتی است که امروزه بسیاری از افراد با آن دست و پنجه نرم می کنند، یکی از دلایل ریزش مو، عدم تغذیه مناسب ریشه مو می باشد، خواص توت خشک به دلیل دارا بودن انواع املاح و مواد معدنی باعث تغذیه بهتر ریشه و ساقه مو می شود و به مرور از ریزش آن جلوگیری به عمل می آورد.

امروزه به دلیل تغذیه نامناسب و استفاده از انواع داروهای شیمیایی، وجود سموم اضافی در کبد افزایش یافته است، پس پاکسازی کبد با استفاده از مواد غذایی مناسب می تواند به این امر بسیار کمک کند، باید خاطر نشان کرد توت خشک از آن دسته از مواد غذایی این که پاکسازی کبد بسیار کمک می کند، در نظر داشته باشید برای این کار باید به صورت طولانی مدت از توت خشک استفاده کنید و آن را در رژیم غذایی روزانه تان قرار دهید.

همانطور که اشاره شد، توت خشک سرشار از ویتامین سی است، این ویتامین به کلاژن سازی در پوست کمک شایانی می کند، کلاژن به شادابی، شفاف بودن پوست و از بروز زود هنگام چین چروک بر روی پوست جلوگیری می کند، از طرفی ویتامین سی نقش حیاتی در افزایش سیستم ایمنی دارد که از بسیاری از بیماریهای واگیر دار چون بیماریهای عفونی و ویروسی جلوگیری می کند.
خواص توت خشک

خواص توت خشک برای بدن

همان طور که در بالا به آن اشاره شده است خواص توت خشک برای بدن بیشمار است، این فرآوری توت سرشار از ویتامین آ است، این ویتامین نقش موثر در افزایش بینایی چشم دارد و کمبود آن می تواند انواع بیماریهای چشمی چون آستیگماتیک، آب مروارید و آب سیاه در چشم شود.

از فواید توت خشک طبع گرم آن است که مواد غذایی با طبع گرم از نظر کارشناسان طب سنتی بسیار توصیه شده است، مواد غذایی مانند توت خشک که طبع گرم دارند از بسیاری از بیماریها، چون ام اس و مشکلات اعصابی جلوگیری می کنند.

به طور ویژه در چندین سال اخیر حجم مازادی از خواص توت خشک در کشور تولید و روانه بازارهای خرید و فروش داخلی می شود، که بدون‌ شک خرید مستقیم برای خریدار بسیار صرفه اقتصادی خواهد داشت‌، علاوه بر آن مقدار زیادی از این نوع توت خشکها به کشورهای متقاضی به خصوص کشورهای همسایه چون ارمنستان، ترکیه افغانستان، پاکستان و عراق و غیره صادر می شود که بدون شک در ارز آوری به کشور نقش تعیین کننده دارد.

شما خریداران محترم می توانید برای خرید با کیفیت ترین و مرغوب ترین نوع توت خشک به صورت عمده با بسته بندی ویژه با شماره های ثبت شده در سایت فروش با کارشناسان ما در ارتباط باشید تا ضمن مشاوره اقدام به ثبت سفارش خود کنید تا در کمترین زمان ممکن بسته ی سفارشی شما به دستتان برسد.

خواص توت خشک برای بدن

این مطلب چه اندازه برایتان مفید بوده است؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی: 0

برای اولین بار رای بده 👋

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *