فواید و مضرات توت خشک و آشنایی با تاثیرات حیرت آور آن در مصرف ناشتا

توت خشک یک محصول پر طرفدار است که فواید بینظیری دارد این محصول از خشک کردن توت به روش سنتی و یا صنعتی به دست می آید.
فواید و مضرات توت خشک و آشنایی با تاثیرات حیرت آور آن در مصرف ناشتا

فواید و مضرات توت خشک

توت خشک سرشار از فیبر است که سبب بهبود عملکرد دستگاه گوارش می شود و بیماری هایی مانند یبوست و گرفتگی عضلات شکم را درمان می کند. این محصول همچنین سبب کاهش کنترل کلسترول خون می شود و می توان با قرار دادن آن در برنامه ی غذایی خود در بلند مدت، سلامتی قلب خود را رقم بزنید.

توت خشک دارای ویتامین A است و از این جهت سبب تقویت بینایی می شود. این محصول همچنین مانع از گرفتگی رگ ها و لخته شدن خون می شود و تا حدود زیادی سبب جلو گیری از انواع سکته می شود.

توت خشک دارای ویتامین C است که مهم ترین عامل دفاعی در برابر رادیکال های آزاد هستند و مانع ایجاد سرطان می شود و سیستم ایمنی را تقویت می کند که این به نوبه ی خود مانع از ابتلا شدن به بسیاری از بیماری ها می شود

توت خشک دارای خواص گوناگونی است که نمی توان همه ی آنها را در یک مقاله بیان کرد، اما در اینجا سعی خواهیم کرد تا مهم ترین آنها را برشمریم، توت خشک سرشار از کلسیم، آهن، فسفر، منیزیم و انواع ویتامین ها می شود و مانع از پوکی استخوان، به خصوص در زمان کهولت سن و پیری می شود.

معمولا پزشکان به زنان باردار تحت نظر خود توصیه میکنند در زمان بارداری و شیر دهی از خوردن توت غافل نشوند، زیر این محصول شیر مادر را تا حدودی افزایش می دهد و افت فشار و بی حالی در زمان بارداری را کاهش می دهد.

افرادی که دچار دیابت هستند با استفاده از توت خشک می توانند تا حدود زیادی قند خون خود را پایین بیارند و کنترل کنند.

این افراد می توانند توت را همراه چای نیز مصرف کنند و آن را جایگزین قند کنند اما ممکن است همه ی خواص آن جذب بدن نشود.

توت خشک همچنین سبب تقویت قوای جنسی مردان می شود و اختلالات جنسی را به حداقل می رساند، خوردن توت برای پیشگیری و درمان آنفلانزا، کرونا، سرما خوردگی و… مفید است.

توت خشک‌ را می توانید به عنوان یک میان وعده ی سالم و مفید در وعده های غذایی خود بنجانید و از خواص بی نظیر آن بهره ببرید، توت خشک دارای کالری بسیار زیادی است و برای افراد ورزشکار مانند انرژی زا عمل می کند.

ممکن است برخی از افراد لاغر باشند و تمایل به افزایش وزن داشته باشند این افراد بهتر است به جای استفاده از دارو های شیمیایی از توت استفاده کنند و به وزن ایده آلشان برسند.

طبق تحقیقات انجام شده، گفته می شود افرادی که طبع گرمی دارند نباید در خوردن توت خشک زیادی روی کنند. همچنین ممکن است برخی از افراد به دلیل داشتن حساسیت به این محصول، دچار اسهال، دل درد، و انواع حساسیت شوند.

توت خشک دارای بسته بندی های بهداشتی متناسب با استاندارد های جهانی است و برای تمامی نقاط ایران ارسال دارد، یعنی شما می توانید سفارش خود را ثبت کنید و آن را درب منزل تحویل بگیرید و یا در صورت تمایل، می توانید آن را به صورت حضوری و فله خرید کنید.
فواید و مضرات توت خشک

فواید خوردن توت خشک ناشتا

همان گونه که گفته شد توت خشک دارای کالری زیادی است و مانند یک انرژی زا عمل می کند و خوردن آن صبح ناشتا باعث می شود شما تا ساعت ها پر انژی و بدون خستگی فعالیت داشته باشید، خوردن توت خشک سبب می شود تا ساعت ها سیر بمانید و کمتر احساس گرسنگی کنید.

افرادی که شاغل هستند و فعالیت زیادی دارند می توانند با مصرف روزانه توت بخصوص در صبح ناشتا، و یا در میان وعده ها انرژی از دست رفته ی خود را جبران کنند خوردن توت در صبح ناشتا سبب پاک شدن خون می شود.

توت دارای طبع گرمی است و برای افراد سرد مراج بسیار مفید و در تب سنتی بسیار مورد توجه قرار گرفته است و به دلیل طبع گرم آن برای خس خس سینه و سلامت ریه بسیار مفید می باشد.

علاوه بر تمامی موارد گفته شده، توت خشک تاثیر به سزایی بر سلامت کلیه دارد و سبب بهبود عملکرد آن می شود. توت را می توانید به شیوه های مختلف مصرف کنید، می توانید آن را خالی، همراه با ماست، به عنوان یک طعم دهنده برای آنواع کیک و… استفاده کنید.

امروزه زنان و دختران به دلیل دوره‌ی پریودی به کم خونی و فقر آهن مبتلا هستند که می توانند بجای استفاده از انواع قرص ها و دارو های شیمیایی که عوارض و اثرات مضری دارد از توت خشک استفاده کنند و نتیجه ی بهتری بگیرند.

محصول نام برده همچنین به دلیل طبع گرمش توسط پزشکان طب سنتی برای بسیاری از بیماری ها پیشنهاد شده‌اند، توت خشک برای بیماری هایی چون رماتیسم و… که طبیعتی سرد دارند بسیار مفید است.

ممکن است توت خشک موجود در برخی از فروشگاه دچار کپک زدگی شده باشد و یا فاسد شده باشد که در این صورت منجر به مسمومیت مصرف کننده می شود.

طبق تحقیقات اثبات شده است که توت سبب سفت شدن لثه ها می شود و به سلامت دهان و دندان کمک می کنند، همچنین این محصول سبب جلوگیری از کرم خوردگی دندان و پوسیدگی آن می شود.

طبق تحقیقات و با توجه به ازمایشات انجام شده گفته می شود توت خشک بر قدرت دیداری و شنیداری افراد نیز تاثیر مثبت و خوبی دارد، و حتی گفته می شود آلرژی برخی فصول سال نیز با توت خشک درمان می شود.

توت خشک به روش سنتی و صنعتی تولید می شود، توت خشک تولید شده به روش صنعتی با استفاده از دستگاه های مخصوص تولید می شود، لازم به ذکر است که خشک کردن توت به روش سنتی سبب می‌شود تا توت خواص خود را حفط کند، بنابراین شما می‌توانید این محصول را خود تولید کنید تا از خواص بینظیرش بهره مند شوید.

پس بهتر است توت خشکی که خریداری می کنید تازه باشد تا کیفیت و مزه ی خود را حفظ کرده باشد در غیر این صورت ممکن است کیفیت دلخواه شما را نداشته باشد، و دچار کپک زدگی یا مشکلاتی از این قبیل باشد پس بهتر است در خرید خود دقت کافی و لازم را داشته باشید و از جای معتبر محصول را خریداری کنید.

فواید خوردن توت خشک ناشتا

این مطلب چه اندازه برایتان مفید بوده است؟

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد رأی: 1

برای اولین بار رای بده 👋

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *